kevin

Monday, January 25, 2010

Kehidupan yang indah

A : tajuk ni, Kehidupan yang indah, buat aku terkesima seketika, aku tak mampu nak berkata apa-apa, melainkan merenung dan melihat bait-bait ayat kau.

Aku : oooo, maka janganla berkata apa-apa, diam sahajala.

A : er…baikla, aku diam

Aku : eh, janganla merajuk

A : dah kau suruh diam, maka aku diamla :-D

Aku : tak adala, kau kata terkata-kata maka diamjala, usahla berkata-katakan, hehe. Boleh beritahu sebab apa kau terkesima?

A : sebab pertama, kehidupan mana yang indah?hidup kite semua ada liku-likunya

Aku: ooo….haha

A : hehehe

Aku: yang kedua?

A: Hidup semua orang ada liku, but you try to say that love your life

A: itu yang aku faham la, dan buat aku terkesima

Aku: oo

Aku: begini

Aku: dalam kata-kata tu

Aku: aku samakan kebenaran dengan kehidupankan?

Aku: kebenaran tu...mana ada indah

Aku: sangat pahit dan memilukan

A : ya, betul tu

Aku: tapi kita tetap cintakan kebenaran, maka kita jadikanla ia indah walau indah khabar dari rupa

Aku: kehidupan pun sama, berliku-liku, penuh ranjau dan onak durikan

Aku: tapi..kita bahagiakan?

A: itu yang buat aku terfikir

Aku: walau menderita, walau kita susah, kita patut bersyukur kita dapat merasai kehidupan

Aku: itula nikmatnya kehidupan, hidup bukan di sini sahaja, ada janji di sana nanti, cuma kehidupan di sini harus di selesikan dahulu dengan penuh kesucian, kemurnia dan kebenaran

A: kehidupan yg indah~

Aku: haha

A : try to love ur life even though full of obstacle

Aku: ya, tepat sekali

Aku : itu yg cuba di maksudkan

Aku: hehe

Aku: jadi, apakah itu yang buat kau terkesimaka?

A: ya, sangat-sangat terkesima

Aku: hahaa, sampai kelu lidah nak berkata, beku badan untuk merasa

Aku: aku....

Aku: akupun tak terkata-kata, hahahaha

A: cis, kau gelakkan aku

Aku: takla

Aku: gelakkan diri akula

Aku: pada mulanya aku cuma memikirkan ayat-ayat nan indah

A: kau sememangnya ada bakat wahai sahabat

Aku: kemudian aku fikirkan kan apa yang aku cuba siratkan

Aku: sedang di asah

Aku: takboleh nak kata apa

Aku: sekadar bakat tak mgkin berjaya, perlu berusaha keras lagi

Aku: hehe

A: terpulangla pada kau, I just said what I can felt about u, hehe

Aku: tapikan....

Apakah benar berbakat? Apakah dengan bakat sahaja memadai? Walau apapun, kata-kata itu perbualan itu menjadi perangsang, sememangnya sahabat…..dalam khidupan ini kita perlukan sahabat, kerana dengan sahabat, kehidupan kita makin berseri, kehidupan yang indah~~~ syukur pada Ilahi kerana member kita peluang untuk menikmati kehidupan yng indah~~

(bakat kejadahnya…..)

No comments:

Post a Comment