kevin

Saturday, May 16, 2009

Aku tidak lupa...

Aku tidak lupa,

Aku tidak akan lupa,

Janji ini, hubungan ini,

Walau masa berlalu,

Walau zaman berubah,

Kenangan kita tetap bersemadi di sanubari,

Memori indah bersama,

Memori duka jua bersama,

Aku tidak lupa,

Aku tidak akan lupa,

 

Walau jauh dikau menyepi,

Selagi hayat di kandung badan,

Biarla dikau terus bahagia dengan hidup,

Aku menghembuskan nafas terakhir,

Aku tidak lupa hubungan antara hidup serta mati,

 

Kadang hati mahu menjadi teman rapat,

Kadang ingin  menjadi pengantin,

Kadang ia jua musuh ketat,

Namun aku tidak lupa,

Aku tidak akan lupa,

 

Walau aku lupakan dunia akhirat,

Asyik di buai mimpi yang indah,

Walau  indah khabar dari rupa,

Namun aku tidak lupa,

Aku tidak akan lupa,

 

Pada musim bunga lalu,

Kau pintakan bintang menyerikan hidupmu,

Namun apala dayaku,

Ku berikan mawar,

Agar hidupmu seharum mawar,

Kau terima dengan hati yang sepi,

Aku tidak lupa,

 

Aku tidak akan lupa,

Suatu hari aku kotakan janjiku,

Bukan sekadar bintang,

Malah hidupku, nyawaku, serta kudratku,

Akan aku serahkan padamu,

Seperti janjiku,

Aku tidak lupa…

 

2 comments: