kevin

Thursday, May 28, 2009

Tiada ku mengerti

Tiada ku mengerti,

Tiada ku mengerti,

Hari-hariku penuh dengan kegagalan,

Mungkinkah kerana aku mengabaikanmu,

Melupakan dirimu,

Oh, betapa aku gila melupakanmu,

Sudah menjadi kewajibanku mengucap salam,

Padamu,ayahmu serta keluargamu,

 

Aku menulis ini dalam keadaan duka,

Serta bingung,

Tiada ku mengerti,

Mengapa pintu rumahmu ditendang,

Wahai tuhanku,

Apa yang berlaku di sebalik pintu,

Mengapa Zahra terluka,

Adakah kerana pintu,

Sehingga gugurnya Mohsien dari rahim insan suci,

 

  

 

 

 






Semakin hari Zahra semakin pucat,

Mungkin kerana derita lukanya,

Namun saat akhir hayatnya,

Sebelum menyusuli ayahnya,

Masih mendoakan kesejahteraan umat,

Namun umat tidak tahu akan lukanya,

Apatah lagi duka di hatinya,


Ya Ilahi,

Malunya daku,

Dalam dukanya aku,

Tiada ku ketahui,

Di manakah kuburannya Puteri Nabi,

Semenjak kecil,

Aku di ajar agar mendiamkan diri,

Namun aku tiada daya menahan,

Dari menyuarakan rasa duka hati ,

Berasama dukanya Zahra,

 

Tiada ku mengerti,

Mengapa sejarah di tutup,

Kebenaran di sembunyi,

Malah kepalsuan di reka,

Kemungkaran di iktiraf,

Pengkhianat di agungkan,

Tiada ku mengerti,

No comments:

Post a Comment