kevin

Thursday, May 28, 2009

TIADA KU MENGERTI...(2)

Aku sedari diri ini,

Tiada layak menyebut namamu,

Namun aku berharap,

Pimpinla daku ke arah,

Ke arah kebenaran yang mutlak,

Sambutla tanganku,

Terimala aku dalam bahtera Nuh,

Jangan biarkan aku tenggelam,

Tenggelam dalam kesesatan duniawi,

 

Dikau yang di rindui,

Yang wujud zaman sebelumku,

Namun renungla ke mataku,

Walau seketika,

Betapa aku berduka-lara,

Yang tiada laila manapun melihatnya,

Tiada jua majnun merasainya,

Pimpinla daku ke lembah kecintaan,

Kecintaan pada kebenaran hakiki,

 

Tiadaku mengerti,

Wahai jantung hatinya  Mustaffa,

Wahai buah hatinya Ali,

Alam merasai dukamu,

Namun tidak semua manusia,

Ada yang setia  ada jua yang berpaling,

Mengapa sejarahmu di tutup,

Sedangkan pengorbananmu tiada tanding,

 

Tiadaku mengerti,

Arah tuju hidupku ini,

Belayar tanpa kemudi,

Tanpa kecintaanmu,

Wahai Bonda Zahra,

Bagiku dikaula Ummu kami,

Aku tidak akan melupakan,

Janji kami pada ayahmu,

Tiada ku lupai,

 

Tiada ku mengerti,

Mengapa ku menulis ini,

Dalam keadaan duka lara,

Namun dukanya Az-Zahra,

Tiada ku mengerti dukanya,

 

Tiada ku mengerti,

Erti hidup tanpamu,

Seluruh alam memerlukanmu,

Ya Rabb juga menyebut kemuliaan mu,

Ayahmu serta keluargamu,

Namun ada juga insan,

Yang merampas hak-hakmu,

Yang mencederakanmu,

 

Tiadaku mengerti,

Tarikh kewafatanmu untuk di kenangi,

Kuburanmu untuk di ziarahi,

 

Tiada ku mengerti,

Mengapa ku karangi ini,

Kini aku kesuntukan masa,

Kehabisan tinta,

Dalam keadaan duka lara,

 Namun dukanya Az-Zahra,

Tiada ku mengerti dukanya.

No comments:

Post a Comment