kevin

Saturday, May 16, 2009

Musnahkanla

Hatiku yang tak bernyawa,

Cinta kau berikan beri nyawa pada hatiku yang tak bernyawa,

Namun kemudian cinta terbiar menyepi,

Dengan hati yang duka aku mengeluh,

Aku di hukum kerana menyintaimu,

Apa salahku untuk di hukum,

Dengan cintaku pada mu,

Aku sama sekali musnah,

 

Cinta ini begitu aneh,

Bahagia sementara sahaja,

Kemudian seribu  kesedihan,

Serta kesunyian datang menimpa,

Kandang tangis, kadang keluh,

kadang resah jua derita,

 

Wajahmu yang mampir padaku,

Datang ketika siang yang terang dengan

Kenangan  yang menikam qalbu,

Kenangan berasamamu menyeksaku pada kegelapan malam,

Dengan wajahmu mampir padaku,

 

Dengan hati yang berdarah aku mengeluh,

Aku di hukum kerna menyintaimu,

Layakkah aku untuk di hukum,

Aku di hukum kerana menyintaimu,

Apa salahku sehingga di hukum,

Aku musnah,

Jiwaku musnah dengan cintaku padamu,

 

Wahai Tuhan,

Kau ciptakan aku dari tanah,

Namun hatiku umpama kaca,

Mudah retak, mudah pecah,

Mengapa begini,

Mengapa aku begitu lemah,

Apakah aku terlalu berdosa,

Apakah amalanku semua palsu,

Bukankah telah jadi fitrah,

Insan  mempunyai hati dan perasaan,

Namun mengapa setiap pertemuan ada perpisahan,

Mulanya kita bertemu, kemudian berpisah jua,

Mengapa, mengapa memusnahkan,

Keluhan hatiku yang terluka,

 

Aku di hukum kerna menyintaimu,

Layakkah aku untuk di hukum,

Aku di hukum kerana menyintaimu,

Apa salahku sehingga di hukum,

Aku musnah,

Jiwaku musnah dengan cintaku padamu,

Hatiku yang rapuh,

Hatiku  mati semula,

Musnahkanla Hatiku..

2 comments: